Uw buit

U heeft nog geen buit. Bekijk onze collectie!

De voordelen van alibababikes

Service

Ga direct naar:

Bestellen

Hoe kan ik bestellen ?

Op onze website kunt u 24-uur per dag, 7 dagen per week fietsen en accessoires bestellen. Voor meer informatie over het bestelproces en juiste maatkeuze kunt u het kopje 'bestelhulp' aanklikken.

Kan ik ook telefonisch bestellen ?

Ja dat is mogelijk op 070-7532112, iedere werkdag na 18.00 uur. U kunt ook in de showrooms een bestelling plaatsen via een van onze '40 rovers' die u hierbij kunnen assisteren.

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling ?

Direct nadat u uw bestelling heeft verzonden krijgt u een bevestiging per E-mail. Het is van groot belang dat u naast al uw gegevens uw E-mailadres controleert omdat u anders de bevestiging niet ontvangt.

Hoe gaat het verder nadat ik besteld heb ?

Nadat wij uw bestelling hebben ontvangen en een bevestiging per E-mail hebben verstuurd wordt uw bestelling verwerkt. In de bevestiging staat aangegeven hoe wij de afhandeling verder zullen verzorgen. De levertijd is afhankelijk ondermeer van de voorraadsituatie en de levertijd van de betreffende fabrikant. De levertijd kan hierdoor langer zijn dan in eerste instantie aangegeven. Wij zullen u in dat geval hierover informeren per E-mail.

Wat zijn de bezorgkosten ?

De bezorgkosten verschillen per fiets. De bezorgkosten worden aangegeven indien er gekozen wordt voor afleveren.

Worden de fietsen afgemonteerd geleverd ?

Gezien het transport en kans op beschadiging worden de fietsen netjes verpakt in stevige kartonnen dozen. Volwassenen fietsen zijn doorgaans voor 95% afgemonteerd. Uitsluitend de trappers, het zadel en stuur dienen nog gemonteerd of vastgedraaid te worden. Bij kinderfietsen dient vaak ook het voorwiel en de spatborden gemonteerd te worden. Bij de aflevering ontvangt u hiervoor een montage-instructie. Als u de fiets komt afhalen kunnen wij de montage voor u verzorgen voor slechts € 17,50. Wij controleren dan tevens de gehele fiets en maken deze rijklaar voor u.

Aflevering en afhalen

Waar kan ik mijn bestelling afhalen ?

Indien u ervoor gekozen hebt uw bestelling af te halen kunt u dat doen bij ons in:

Den Haag (herman Costerstraat 393, 2571 PN Den Haag)iedere zaterdag 09.00 - 17.00 uur.

of in

Zoetermeer (koraalrood 32, 2718 SC Zoetermeer) Iedere dinsdag en donderdag 19.00 - 21.00 uur

Indien u uw bestelling wilt afhalen kunt u tevens ervoor kiezen de fietsen compleet gemonteerd af te halen. De kosten hiervoor bedragen slechts € 17,50 per fiets.

Wat is de levertijd als ik de fiets wil laten thuis bezorgen ?

Zodra de fiets bij ons is ingepland en verzendklaar is gemaakt wordt deze opgehaald door TNT Post of de koerier. Bij TNT verzending ontvangt u van ons het track en trace nummer, Bij koerier verzending neemt de koerier binnen 48 uur contact met u op om een afleverafspraak in te plannen. Wij streven ernaar de fiets binnen uiterlijk 4 werkdagen nadat deze is ingepland bij de koerier bij u te laten afleveren.

Ik kan de fiets niet direct afhalen, kan het ook op een later tijdstip ?

Uw bestelling wordt 2 weken door ons vastgehouden. Heeft u in deze 2 weken geen mogelijkheid de bestelling af te halen dan zullen wij deze alsnog in onze showroom te koop aanbieden. Indien u niet schriftelijk heeft geannuleerd kunnen wij administratiekosten in rekening brengen.

Hoe gaat het verder nadat ik besteld heb ?

Nadat wij uw bestelling hebben ontvangen en een bevestiging per E-mail hebben verstuurd wordt uw bestelling verwerkt. In de bevestiging staat aangegeven hoe wij de afhandeling verder zullen verzorgen. De levertijd is afhankelijk van ondermeer de voorraadsituatie en de levertijd van de betreffende fabrikant. De levertijd kan hierdoor langer zijn dan in eerste instantie aangegeven. Wij zullen u in dat geval hierover informeren per E-mail.

Wat zijn de bezorgkosten ?

De bezorgkosten varieren per fiets, vanaf 10 euro. Wij werken met TNT Post en een gespecialiseerde koerier die zorgvuldig met uw bestelling omgaan Grote pakketten worden door de gespecialiseerde koerier uitgevoerd welke zelf met u een afleverafspraak inplant. U kunt ook uiteraard uw bestelling afhalen, u betaalt dan geen bezorgkosten.

Wanneer wordt de fiets bij mij thuis bezorgd ?

Onze koerier is gespecialiseerd in transport van fietsen en neemt voor de aflevering contact met u op om de afleverafspraak met u in te plannen.

Worden de fietsen afgemonteerd geleverd ?

Gezien het transport en kans op beschadiging worden de fietsen netjes verpakt in stevige kartonnen dozen. Volwassenen fietsen zijn doorgaans voor 95% afgemonteerd. Uitsluitend de trappers, het zadel en stuur dienen nog gemonteerd of vastgedraaid te worden. Bij kinderfietsen dient vaak ook het voorwiel en de spatborden gemonteerd te worden. Bij de aflevering ontvangt u hiervoor een montage-instructie. Als u de fiets komt afhalen kunnen wij de montage voor u verzorgen voor slechts € 17,50. Wij controleren dan tevens de gehele fiets en maken deze rijklaar voor u.

Betalen

Hoe kan ik betalen als de fiets wordt afgeleverd ?

Bij TNT verzending vooraf of contant bij de bezorger. Bij de koerier uitsluitend vooraf.

Hoe kan ik betalen als ik de bestelling wil afhalen ?

U kunt in de showrooms betalen met uw pinpas of contant. Onze pinmachine is niet geschikt voor betalingen met creditcard. U kunt indien u dat wenst de bestelling ook vooruitbetalen per bank onder vermelding van uw E-mailadres. De rekeninggegevens treft u hieronder aan.

Wat zijn de rekeninggegevens als ik vooruit wil betalen ?

Indien u vooruit per bank wilt betalen verzoeken wij u om uw E-mailadres en evt. uw bestelnummer duidelijk te vermelden bij uw betaling. Het bestelnummer treft u aan in de orderbevestiging die u per e-mail van ons ontvangt.

De rekeninggegevens van AliBabaBikes.nl zijn;

  • Rekeningnummer: 3566767
  • Tnv: Avanti Handelsonderneming
  • Bank: ING
  • Plaats: Zoetermeer

Openingstijden

Wat zijn de openingstijden van de Showroom en afhaalpunten?

De openingstijden van onze showrooms zijn:

AliBabaBikes Den Haag
Herman Costerstraat 393
2571 PN 's-Gravenhage
Iedere zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur

AliBabaBikes Zoetermeer
Koraalrood 32
2718 SC Zoetermeer
Iedere dinsdag en donderdag van 19.00 tot 21.00 uur

Wanneer zijn jullie telefonisch bereikbaar

Wij zijn in principe altijd telefonisch bereikbaar op telefoonnummer 070-7532112, na 18.00 uur. Indien er niet wordt opgenomen verzoeken wij u vriendelijk uw naam en telefoonnummer en eventueel uw boodschap in te spreken. U wordt zo spoedig mogelijk teruggebeld.

Kan ik jullie ook op een andere manier dan telefoon bereiken ?

U kunt ons ten allen tijde een E-mail bericht sturen naar info@alibababikes.nl. Wij proberen E-mail binnen 24 uur te beantwoorden met uitzondering van het weekend en feestdagen. Ook kunt u het contactformulier invullen dat u op onze website onder het kopje 'contact aantreft.

Service en garantie

Wat is de garantie die op fietsen wordt gegeven ?

De garantietermijn die wij afgeven is overeenkomstig de garantie van de fabrikant. Dit kan variëren van 1 jaar tot 10 jaar op frame en vork en 1 tot 5 jaar op overige niet slijtende onderdelen. De garantievoorwaarden kunt u nazien op de website van de fabrikant. Uiteraard kunt u hier bij ons navraag naar doen indien het onduidelijk is.

Ik heb mijn bestelling ontvangen maar zie dat de fiets beschadigd is.

Indien u heeft geconstateerd dat de bestelling is beschadigd verzoeken wij u dit, binnen 24 uur na ontvangst, per E-mail aan ons te berichten via service@alibababikes.nl. Vermeld hierbij ook uw factuurnummer of bestelnummer en wat precies de schade is. Indien mogelijk kunt u een foto meesturen van de beschadiging. Wij zullen in overleg met u hiervoor een oplossing zoeken zoals bijvoorbeeld het omruilen van uw bestelling.

Kan ik mijn bestelling retour sturen ?

Wij hanteren op al onze leveringen de Wet kopen op Afstand. Voor meer informatie kunt dit nalezen op de website van bijvoorbeeld de Consumentbond. U kunt uw bestelling binnen 10 dagen retour sturen. Voorwaarden hiervoor is dat uw bestelling ongebruikt en in originele verpakking retour gestuurd wordt. De retourkosten dient u zelf te voldoen. Zodra de retourbestelling is ontvangen zullen wij de fiets inspecteren. Indien de fiets in nieuw staat retour ontvangen is zullen wij het totale aanschafbedrag direct aan u terugboeken.

Ik heb de fiets in gebruik maar er is een mankement.

Voor alle gevallen waarin de fiets niet goed functioneert verzoeken wij u ons een E-mail bericht aan service@alibababikes.nl met omschrijving van het mankement te sturen. Wij zullen u dan zo snel mogelijk benaderen voor het vinden van een passende oplossing. Uiteraard zal garantie van toepassing zijn als het mankement onder de garantievoorwaarden valt.

Hoe wordt de garantie verder afgehandeld ?

Na ontvangst van uw E-mail bericht aan service@alibababikes.nl met omschrijving van het probleem zullen wij dit zo spoedig mogelijk in behandeling nemen. Beschadiging door gebruik en andere dan hierboven omschreven omstandigheden vallen buiten de garantievoorwaarden. Garantie is niet overdraagbaar en wordt afgegeven op naam en datum bij aankoop van uw fiets(en). Garantieafhandeling vindt uitsluitend plaats in onze vestigingen. Indien het probleem niet kan worden verholpen met onderdelen kunnen wij in overleg met u uw fiets retour sturen voor nadere inspectie en reparatie op locatie bij AliBabaBikes.